پروژه بلوک سبک سیلکس

بلوک سبک سیلکس نوعی بتن سبک است که با فرمولی بسیار ساده ساخته میشود و میتواند در اندازه‌های متفاوت برای مصارف ساختمانی متفاوت استفاده شود. کارخانجات مورد تایید و معتبر، سیلکس یا همان بلوک هبلکس را از موادی همچون ماسه، سیمان، آهک، گچ و پودر آلمینویم و موادی دیگر برای هوادهی میسازند. از جمله ویژگی های بارز بلوک سیلکس نسبت به ساختمان های سنتی با آجرهای نسوز قدیمی این است که این بلوک بسیار مقاوم و آکوستیک بوده و نوعی عایق صوت است.

تولید بلوک سبک سیلکس فرآیندی بسیار دقیق، منظم و در عین حال مهندسی است. مجموعه سیلیس آرا در زمینه تولید محصولات سبک AAC یکی از پیشگامان و برترین های این امر در ایران می‌باشد. این محصول حاصل ترکیب سیمان سیلیس پودر الومینیوم آهک و آب است . وجود سیلیس در این محصول علاوه بر افزایش مقاومت فشاری محصول به افزایش این بلوک نیز می‌افزاید.

ترکیب سیمان و آب به چسبندگی مصالح و در نتیجه آن افزایش مقاومت فشاری محصول کمک میکند. آهک نیز به فرآیند این چسبندگی کمک میکند. اما پودر آلومینیوم به عنوان آخرین ماده اضافه شده به این محصول به عنوان یک ماده حباب ساز یا هوا ساز به ایحاد هوا و ازدیاد حجم و افزایش تخلخل این محصول کمک میکند. اگر بخواهیم ساخت این محصول را به طور دقیق بررسی کنیم متوجه شباهت‌هایی در فرآیند تشکیل بلوک های اتوکلاو شده با روند طبیعی شکل گیری یا پوکه های حاصل از گدازه‌های آتشفشان‌ها میشویم.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.