پروژه بلوک سبک هبلکس

بلوک هبلکس یا بلوک اِی‌سی‌سی (AAC) که با نام‌های (ACC)، (ALC) و سیپورکس و … نیز شناخته می‌شود، هبلکس نام تجاری است که برای بتن هوادار اتوکلاوی تولید شده در اروپا قرار داده‌اند. در واقع هبلکس یک بلوک ساختمانی سبک و پیش ساخته است که ویژگی‌هایی مانند عایق بودن در برابر برودت و حرارت، نارسانا در برابر جریان الکتریسیته، مقاوم در برابر آتش و حشرات است.

ساخت این محصول از طریق اختلاط و پخت مواد اولیه مانند ماسه سیلیسی، آهک، سیمان، پودر آلومینیوم و آب انجام می‌گیرد. با وجود ضرورت قانونی در رابطه با عایق کاری ساختمان‌ها، معرفی بلوک هبلکس در یک مقاله از کارگشا لازم به نظر می‌رسد. در ادامه همراه ما باشید تا در رابطه با بلوک هبلکس مزایا و معایب و البته ابعاد آن بیشتر بدانید.

مخلوطی است از سیلیس، سیمان، آهک و پودر آلومینیوم که در حرارت ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد و فشار ۱۲ اتمسفر در اتوکلاو پخته و در انتها به قطعات مورد نیاز ساختمانی بریده می‌شود.

برای تولید بلوک هبلکس مصالح اولیه را با یکدیگر مخلوط می‌کنند و در قالب می‌ریزند، این مخلوط افزایش حجم می‌دهد و داخل قالب بالا می‌آید که اصطلاحاً به آن کیک گفته می‌شود، برای ساخت قطعات بنایی کیک را در ابعاد مورد نیاز می‌برند، سپس آن را در اتوکلاو با فشار زیاد بخار عمل می‌آورند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.