پروژه تیغه سفالی

خاک رسی و خاک سفال مواد خام اولیه مورد استفاده در ساخت آجر است، که در اصلاح عام به طور کلی به این نوع آجر، آجر سفال می گویند. آجر سفالی بخشی از مصالح ساختمانی می باشد که بیش از دیر باز افراد برای دیوار چینی و دیوار کشی ساختمان ها و منازل خود از آن استفاده می کردند.

این دسته از آجرهای رسی از نظر ساخت، شکل و رنگ و مشخصات فنی در نهایت دقت تهیه می گردند و بسته به شکل آنها در نقاط مختلف ساختمان استفاده می شوند. به علت جذب کم آب در آجرهای سفالی به منظور چسبندگی مناسب با ملات انواع سوراخ دار آنها را مورد استفاده قرار می دهند. از دیگر خواص آنها سبکی است که باعث بالا رفتن سرعت اجرا می شود. به علت سطح یکپارچه و یکنواخت آنها برای نمای آجری، نوع سفالی پیشنهاد می شود.

تیغه سفالی با سه روش متفاوت ساخته می شود، که این سه روش عبارتند از :

آجر قالبی کارمدترین و کم هزینه ترین روش می باشد ، بنابراین آجر قالبی از نظر خرید آجر سفال کمترین هزینه را در برخواهد داشت .
آجر های دست ساز سفالی توسط اشخاص انجام می شود با این صورت که گل سفال در قالب های ریخته و بعد خشک می شوند و ویژگی های دیگر دیگر آجر می توان با استفاده از روش های مختلفی ایجاد شود
آجر سفال صنعتی از لحاظ رنگ شبیه آجر سفال دستی می باشد با این تفاوت که ویژگی های ظاهری در طرح نمایان است. تولید کنندگان از مواد دیگری برای ساخت آجر استفاده می کنند ولی ماده اصلی آجر واقعی خاک رس می باشد

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.